آخرین مقالات

تریسموس فک یا قفل شدن فک یک وضعیت دردناک می باشد که در آن ماهیچه‌های جویدنی فک منقبض یا ملتهب می‌شوند و فرد نمی تواند دهان خود را به صورت کامل باز کند. در این وضعیت گرفتگی عضلات فک باعث می شود فک نتواند به درستی باز شود. ما در این مقاله قصد داریم بگوییم تریسموس یا قفل شدن فک چیست و راه های درمان تریسموس چه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر مقاله با ما همراه باشید.
جراحی چانه که به آن ژنیوپلاستی می گویند به منظور بهبود ظاهر چانه و تناسب بهتر چانه، گردن و استخوان فک انجام می شود. به صورت کلی هدف از انجام جراحی چانه اطلاح ایرادات ظاهری در چانه و متناسب کردن فرم چانه با اجزای صورت است. در جراحی ژنیوپلاستی جراح از ایمپلنت برای افزایش سایز و شکل چانه استفاده می کند. ایمپلنت قرار گرفته در جلوی استخوان چانه باعث می شود بین اجزای صورت ظاهر جذاب تری به وجود بیاید. قابل ذکر می باشد حتما جراحی چانه را نزد بهترین و ماهر ترین جراح انجام دهید زیرا مهم است جراحی به صورت طبیعی انجام داده شود. جراحی چانه جزو جراحی های زیبایی می باشد که در تمام سنین انجام می شود اما بهتر است بعد از سن بلوغ انجام شود. اکثر پزشکان توصیه می کنند این جراحی و دیگر جراحی های زیبایی بعد از سن بلوغ انجام شود زیرا ممکن است قبل از سن بلوغ استخوان فک به طور کامل رشد نکرده باشد. یکی از مهم ترین قسمت های جراحی مراقبت های بعد از جراحی چانه می باشد. افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند و یا این جراحی زیبایی را انجام داده اند شناخت کامل این روش های مراقبتی کاملا برای آن ها ضروری می باشد. ما در ادامه مقاله شما را با تشریح جزئیات مراقبت های بعد از جراحی چانه آشنا می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر مقاله با ما همراه باشید.
از عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی چه می دانید؟ یکی از سوال هایی که بعد از جراحی بینی برای بسیاری از افراد پیش می آید عوارض صحبت کردن بعد از جراحی بینی است. پزشکان مختلف در مورد عوارض صحبت کردن بعد از عمل بینی بحث دارند. عده ای از جراحان بر این باور هستند که صحبت کردن هیچ گونه عوارضی و تغیراتی در نتیجه جراحی بینی ندارد اما عده ای دیگر از جراحان بر این باور هستند که صحبت کردن زیاد می تواند بر روی نتیجه نهایی جراحی بینی تاثیر بگذارد. همین موضوع باعث شده است که عده ای از جراحان بعد از جراحی به بیماران توصیه کنند تا 48 ساعت اول پس از جراحی تا جایی که می‌توانند کم صحبت کنند. و حتی عده ای از جراحان بر این باور هستند در هفته اول جراحی بیمار باید کم تر صحبت کند. آیا این نظریه درست است؟ همان طور که می دانید بعد از انجام جراحی بینی باید از انجام یک سری فعالیت ها خودداری کنید. برای مثال یکی از مواردی که بعد از جراحی باید به آن توجه داشته باشید صحبت کردن، خندیدن، گریه کردن و خمیازه کشیدن می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این مبحث تا آخر مقاله با ما همراه باشید.
اکثر افرادی که جراحی فک و صورت انجام داده اند این سوال برایشان پیش می آید بعد از جراحی فک چگونه غذا بخورم؟ و رژیم غذایی پس از جراحی فک چگونه می باشد. افرادی که جراحی فک انجام داده اند رعایت رژیم غذایی سالم، کامل، نرم و غیرجویدنی برای آن ها بسیار مهم می باشد. افراد در این دوران باید از غذا ها به صورت مایع و پوره استفاده کنند. این غذا ها شامل اسموتی ها، آب گوشت، آب مرغ، فرنی و غذاهای نرم مانند سوپ، ماکارانی، تخم مرغ نیم پز و ... می باشد. داشتن رژیم غذایی مناسب حداقل تا 6 هفته پس از جراحی فک و صورت ضروری می باشد. به مرور زمان و گذشتن دوره نقاهت توانایی افراد در جویدن غذا بیشتر می شود و می توانند غذا های بیشتر و متنوع تری مصرف کنند. قابل ذکر می باشد اگر رژیم غدایی گرفته اید حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که داخل رژیم غذایی از مواد حاوی انرژی زا استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از این مبحث تا آخر مقاله با ما همراه باشید.
همان طور که می دانید چشم ها در زیبایی و میزان سن و خلقیات درونی افراد بسیار تاثیر می گذارد. چشم ها جزو اجزای صورت می باشد که زودتر دچار پیری می شوند.  یکی از بهترین روش ها برای رفع پف پلک‌ها و پوست اضافی جراحی بلفاروپلاستی می باشد. اما بسیاری از افراد نگران این موضوع می باشند که عوارض بلفاروپلاستی چیست؟ آیا جراحی بلفاروپلاستی خطرناک می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هر جراحی زیبایی ممکن است دارای عوارض و خطراتی باشد. اما عوارض جراحی بلفاروپلاستی بسیار اندک می باشد. لازم است بیماران قبل از انجام جراحی پلک با تمام عوارضی که ممکن است با آن مواجه شوند آشنایی داشته باشند. در ادامه مقاله به عوارض جراحی بلفاروپلاستی می پردازیم. با ما همراه باشید.
یکی از پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی در دنیای امروز جراحی بینی یا رینوپلاستی می باشد. اما جراحی بینی مانند هر جراحی زیبایی دیگر دارای عوارضی می باشد. حتما این سخن را شنیده اید که هر جراحی خوبی می تواند جنبه های بدی هم داشته باشد. از سوال هایی که افراد متقاضی این عمل در مورد آن کنجکاوی می‌کنند به هوش نیامدن بعد از عمل بینی ، مرگ بر اثر جراحی بینی، درصد مرگ در جراحی بینی و عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم تا دیگر شما نگران این موضوع نباشید. ناگفته نماند با پیشرفت تکنیک‌های جراحی بینی دیگر پزشکان تا حدی توانسته اند عوارض این جراحی را به حداقل برساند. یکی از نکات مهمی که شما در جراحی بینی باید به آن توجه داشته باشید انتخاب یک جراح ماهر و متخصص می باشد. زمانی که شما جراحی بینی را نزد یک پزشک ماهر و متخصص انجام دهید عوارض این جراحی را به کمترین میزان خود می رسانید. اگر قصد جراحی بینی در اصفهان را دارید و به دنبال یک پزشک ماهر و با تجربه در این زمینه هستید ما به شما دکتر میلاد اعتمادی را پیشنهاد می کنیم. نمونه کار های جراحی دکتر اعتمادی در سایت موجود می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.